onsdag 29 juli 2015

Nya äventyr

Nu är vi samlade igen och det känns väldigt bra. Alla kom igår kväll, jag hade väntat och väntat, till slut kom de. Danskarna kom först och sen kom resten av ensemblen i en stor buss. Huset fylldes av människor, alla var glada och de kramades, det var många kramar och så kul att se allihopa. Jag fylldes av glädje vid varje nytt ansikte jag såg. Det var så många människor, jag hade glömt bort att vi var så många. Luften blev fyld av så mycket ljud, skratt, prat och liv.
Efter en bra natt med dålig sömn skulle jag upp igen.
Idag började vi med att göra en uppvärmnings rutin som vi kommer göra innan varje föreställning, vi är här nu, projektet är på gång igen- vilken fantastisk känsla.
De övningar vi gjorde fick mig att känna mig hemma i detta igen och man kände av alla de andra människorna, att vi är tillsammans. Jag tycker att det är väldigt bra att få göra en sådan uppvärmning innan varje uppvisning så att man landar i sig själv och i gruppen.
Vi gick igenom hela spelet idag, i nästan ett sträck. Det gick faktiskt bra, jag var imponerad av hur bra det gick och hur mycket alla kom ihåg. Särskilt dessa moment som man inte själv har som sitt huvud moment och som man inte riktigt har kunnat öva, eftersom det är så många inblandade i dem, men jag tyckte ändå att vi klarade det bra. Det var inte lika bra som när vi lämnade Island, men det kommer...

Det har varit en fin dag och det är underbart att vara här igen med dessa fantastiska människor. Idag när vi hade pauser så såg man människor som spelade musik, stretchade, pratade, sjöng, lekte lekar överallt, jag har saknat denna atmosfär. Det känns som vi har varit här mycket längre än bara en dag, det är mycket som har hunnit hända och imorgon åker vi iväg mot nya äventyr! Jag ser fram emot vår turné och de fantastiska äventyr vi har framför oss och jag är väldigt glad att vi just har allt framför oss, det är nu det börjar!!!!

Sóley











photographs by Helga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.