söndag 9 augusti 2015

Ännu en till föreställning

Idag gjorde vi vår första föreställning i Sverige. Det var jätte kul att få göra det inför dessa människor som jag umgås med dagligen och att de skulle få se det vi har hållit på med. De var också så glada över att se den och de verkade verkligen ha tyckt om den, vilket var både bra och roligt!
Publiken var helt fantastisk, efter föreställningen så klappade de och klappade som att de aldrig ville sluta. Vi fick rosor och sen var det tårtkalas ute i foajén. Jag fick fler blommor, många kramar och mycket beröm. De hade verkligen gjort det fint för oss, med blommor, bilder och tårta. Det var lite en premiär känsla över den här föreställningen, särskilt efteråt. Alla var så glada, lite vilda och en aning trötta efteråt. Men på ett sätt så var det premiär, det var ju vår Sverigepremiär. Det är så som mamma (vår regissör) säger; varje föreställning är den första och den sista, jag kände verkligen av det denna gången.
Föreställningen gick väldigt bra tycker jag, visserligen gick det väldigt dåligt med sången i en scen, men annars så klarade vi oss utan några större skador.

Vi hade också en workshop idag för barnen som är med på något som kallas skapar lägret, det var väldigt fint. De kom in lite halvrädda och blyga men de gick därifrån mycket tryggare och gladare (i alla fall kändes det så). De var jätte duktiga, de var med på alla saker och var modiga tycker jag. Vi gjorde övningar som vi brukar göra tillsammans, för att få mer sammanhållning och som vi använder oss mycket av i själva föreställningen. Under den goda lunchen som vi åt tillsammans frågade jag några av de vad de tyckte och de sa att det hade varit jätte kul och de såg fram emot föreställningen som de fick se senare på kvällen.

Det har varit en lång och ganska intensiv dag, bussen åkte iväg kvart över åtta, vi hade genrep vid kvart över nio, workshop klockan tolv och föreställning klockan sex. Vi hade en knapp två timmars paus under dagen där jag och Ylva passade på att göra reklam för vår föreställning, vi träffade sura gubbar, ovänliga tanter, trevliga människor och en möjligtvis döende man. Men vi fick mänga människor intresserade och vi fick en biljett såld!!!

På kvällen efter föreställningen gick vi hem till Johannes där det var jätte fint, vi fick gott att äta och hade en mysig stund. Det var en perfekt avslutning på den dagen och på vår Sverige vistelse (eller rättare sagt på den första Sverige vistelsen).
Sen var det tid att packa och jag la mig för sent med tanke på att bussen åkte iväg halv åtta nästa morgon.

Soley












Photographs by Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.